Talabalar bilimini baholashning shaffof va adolatli tizimiga start berildi.

Oliy ta’lim muassasalarida ta’lim sifatini oshirish va ularning mamlakatda amalga oshirilayotgan keng qamrovli islohotlarda faol ishtirokini ta’minlash bo‘yicha qo‘shimcha chora tadbirlar to‘g‘risida PQ – 3775 – sonli Qarorida bayon etilganidek, oliy ta’lim muassasalarida ta’lim sifatini oshirishga, respublikada amalga oshirilayotgan keng qamrovli islohotlar, ta’lim olayotgan talabalar bilimini baholashning zamonaviy tizimi mavjud emasligi, ta’lim sifatiga salbiy ta’sir ko‘rsatmoqda.

Mazkur Qarorda Muhtaram Prezidentimiz tomonidan bildirilgan haqli e’tiroz va sabablar, xato va kamchiliklarni bartaraf etish yuzasidan O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 29 sentyabrdagi 820 – sonli buyrug‘i qabul qilindi. SHundan kelib chiqib, Jizzax Davlat pedagogika instituti Ilmiy Kengashining 1 noyabrda qarori qabul qilinib, institutda bakalavriat ta’lim yo‘nalishlarining 1 kurslarida 2018 – 2019 – o‘quv yilida o‘qitiladigan fanlardan yakuniy nazoratlarni test ko‘rinishida o‘tkazishni nazorat qilish uchun ishchi guruhi shakllantirilib, ishchi guruh zimmasiga talabalar bilimini real, haqqqoniy, shaffof va adolatli baholash bo‘yicha topshiriq va ko‘rsatmalar belgilab berildi.

Prezidentmizning mazkur Qarorida bayon etilgan ustuvor vazifalardan kelib chiqib, Jizzax Davlat pedagogika institutida baholash tizimi va me’zonlarini uzluksiz ta’lim tizimining bosqichlariga muvofiqlashtirilgan holda talabalar bilimini baholashning zamonaviy, shaffof va adolatli usuullarini, shu jumladan muayyan fandan dars bergan pedagogning yakuniy nazorat jarayonlaridagi ishtirokini istisno etadigan talabalar bilimini baholashning shaffof va adolatli tizimga start berildi deb xabar qiladi Jizzax davlat pedagogika instituti matbuot xizmati. Oraliq nazorat imtihonlarini 20 dekabr kuni soat 13: 30 da fizika- matematika va informatika fakulteti bakalavriat yo‘nalish talabalari birinchi bo‘lib boshlab berishdi va uylaymanki, mazkur amaliyotga tadbiq etilayotgan yangi tizim avvalo har har bir yosh pedagog, bo‘lg‘usi o‘qituvchilarning ongi va tafakkurida butunlay yangicha dunyoqarashini o‘zgartirishga xizmat qilishi bilan birga, o‘qituvchilarning ham jamiyat va davlat oldidagi vazifasi va ma’suliyatini ikki karra oshirishga xizmat qilishi lozim va kelgusida bosqima – bosqich ravishda talabalar bilimini zamonaviy baholash metodlarini faoliyatimizga tadbiq etib boraveramiz va pirovardida institut talabalarining keskin ravishda ta’lim sifatini oshirishga erishamiz, eng muhimi adolatsizlikka chek qo‘yamiz deb ta’kidlaydi – institut o‘quv ishlari bo‘yicha prorektori F. Jo‘raqulov. Oraliq nazorat test savollarining tuzilishi, mazmuni va saviyasi to‘g‘risida jamoatchilik kengashi a’zolari, institut faxriylar kengashi a’zolari 1 bosqich kimyo yo‘nalish talabasi Mamarazoqova Xosiyat bilan suhbatda bo‘ldi. “Ochig‘ini aytadigan bo‘lsam bo‘lib o‘tayotgan oraliq nazorat imtihonlaridan xursandmiz, men o‘zim shaxsan institutga bu yil haqiqiy bilimim bilan grant asosida o‘qishga kirganman. O‘qiganligim uchun oraliq nazoratini muvaffaqiyatli topshirdim va bildimki, agar biz talabalar bundan buyon o‘z ustimizda ishlamasak, fan va bilim sirlarini puxta egallamasak bu imtihon sinovlardan o‘tishimzga hech kim kafolat bera olmaydi va eng muhimi bugungi jonajon O‘zbekistonimiz taraqqiyotiga munosib kadr bo‘la olmasligimizni tushunib etdim”. Institut rahbariyatiga bizlarning baxtu iqbolimizni uylab, ilm va bilmimizga bo‘lgan ishonch va mehrimizni oshirishga yo‘naltirilgan xayli ishlaridan biz talabalar minnatdormiz deydi barcha oraliq nazorat imtihonlarini topshirayotgan talabalar.

Oraliq nazorat yakunlari bo‘yicha test sinovlarining shaffof va adolatli ravishda o‘tganligi bo‘yicha yakuniy so‘rov o‘tkazilib, natijalari to‘g‘risida batafsil ma’lumotlar beriladi.