Malaka oshirish va qayta tayyorlash

Malaka oshirish va qayta tayyorlash fakulteti dekani

Mamatqulov Farxod Xatamovich

Faoliyati:2013-yildan
Telefon:(872) 2263257
Faks:
Email:mamatqulovf@inbox.ru

Malaka oshirish va qayta tayyorlash fakulteti metodisti

Ismoilov Isoq Isroilovich

Faoliyati:2009-yildan
Telefon:(99890) 2965882
Faks:
Email:ismoilov.66@mail.ru


Malaka oshirish va qayta tayyorlash fakul’teti

            O’zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2001yil 4oktabrdagi “O’rta maxsus, kasb-hunar ta’lim muassasalari uchun pedagog kadrlar tayyorlash tizimining takomillashtirilishi chora tadbirlari to’g’risida”gi qarori hamda O’zbekiston Respublikasi Oliy va o’rta maxsus ta’lim vazirligining 263-sonli buyrug’ini bajarish maqsadida Jizzax davlat pedagogika instituti qoshidagi malaka oshrish va qayta tayyorlash fakul’teti O’zbekiston Respublikasi Halq ta’limi vazirligining 2006yil 4fevraldagi №0-1-96-sonli xati bilan faoliyat yuritishga ruxsatberilgan.

Fakultet O’zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2006 yil 16 fevral “Pedagog kadrlarni qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish tizimini yanada takomillashtirish to’g’risida”gi 25-sonli qaroriga asosan malaka oshirish kurslarini tashkil etib kelmoqda.

Shuningdek, O’zbekiston Respublikasi Prezidentining 2012 yil 28 maydagi “Malakali pedagog kadrlar tayyorlash hamda o’rta maxsus, kasb-hunar ta’limi muassasalarini shunday kadrlar bilan ta’minlash tizimini yanada takomillashtirishga oid chora-tadbirlar to’g’risida”gi PQ-1761-sonli, O’zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining joriy yilning  10 avgustdagi “O’rta maxsus, kasb-hunar ta’limi muassasalari rahbar va pedagog kadrlarning malakasini oshirish va ularni qayta tayyorlash tizimini yanada takomillashtirishga doir chora-tadbirlar to’g’risida”gi 242-sonli qarorlari asosida belgilangan vazifalarni bajarishni tashkil etib, shu bilan birga asosiy e’tiborni ta’lim sohasida qabul qilingan hukumat qarorlarining ijrosini ta’minlashga qaratdi.

            Malaka oshirish va qayta tayyorlash fakul’teti, buyurtmachi viloyat o’rta maxsus, kasb-hunar ta’limi boshqarmasi bilan tinglovchilar soniga asoslanib xo’jalik shartnomasi imzolanadi va shu asosda moliyalashtiriladi.

Fakul’tet quyidagi moddiy texnika bazaga ega:

–          2 ta o’quv xonasi;

–          1 ta kompyuter xonasi;

–          1 uslubiy xona;

–          1 ta dekanat xonasi;

–          15 ta “Pentium 4” rusumli kompyuter (internet tarmog’iga ulangan);

            1ta „Canon – LBP 2900“,  1 ta „Canon – LBP 6000“ hamda 1 ta “hp LaserJet 1010“ rusumlaridagi printerlar, o’quv mashg’ulotlarida foydalanish uchun 2 ta proyektormavjud bo’lib, kimyo, biologiya, fizika fanlaridan laboratoriyalar va lingafon xonalari hamda sport majmualari institut bazasidan bo’lib, malaka oshirish kurslari tinglovchilari foydalanishlari uchun barcha qulay shart-sharoitlar yaratilgan, uzoq masofadan kelib malaka oshirish kursida o’qiyotgan tinglovchilarga institutning talabalar uyidan 3ta blokdan 44 ta yotoq joyajratilgan. Bundan tashqari tinglovchilar institut axborot resusr markazidan unumli foydalanishlari uchun barcha sharoitlar yaratilgan. Tinglovchilarning o’z vaqtida ovqatlanishlari uchun institutdaoshxona, bufetlarishlab turibdi.Madaniy xordiq chiqarishlari uchun esa sport zal, dam olish maydonchalari mavjud.

            Fakul’tetda darsmashg’ulotlari o’rta maxsus, kasb-hunar ta’limi Markazi tomonidan tasdiqlangan o’quv rejalari, o’quv dasturlari hamda pedagogik  va axborot texnologiyalari asosida yaratilgan  ma’ruza matnlari bilanolib boriladi.

Reja asosida o’quv auditoriya soatlari malaka oshirish kurslari uchun 144 soat, qayta tayyorlash kurslari uchun 576 soatnitashkil etadi.

            Fakul’tetda 2006yildan 2014yillarichidaquyidagi yo’nalishdagi malaka oshirish kurslari tashkil etildi:

  1. Matematika;
  2. O’zbek tili va adabiyoti;
  3. Fizika;
  4. Tarix;
  5. Kimyo;
  6. Biologiya;
  7. Rus tili va adabiyoti;
  8. Geografiya;
  9. Tarbiyachilik;
  10. Jismoniy tarbiya;
  11. Oila psixologiyasi;
  12. Milliy g’oya va ma’naviyat asoslari;
  13. Uslubchilar;
  14. Musiqa;
  15. Informatika va axborot texnologiyalari;
  16. Chet (ingliz) tili.

      Tinglovchilarni bilim saviyasini tekshirish maqsadida mutaxassislik fanidan, “Kadrlar tayyorlash milliy dasturi” va “Ta’lim to’g’risidagi qonun”, “Ta’lim tizimining huquqiy-me’yoriy hujjatlari” bo’yicha kompyuterda kurs boshida Kirish va kurs yakunida Chiqish testlari olinadi.Tinglovchilar kurs yakunida o’zlari tayyorlagan malaka ishini himoya qiladilar, har bir tinglovchi chiqish testi va malaka ishi taqdimotida 71 balldan yuqori ball to’plagan taqdirda davlat namunasidagi SERTIFIKATberiladi.

 

MALAKA   OSHIRISHVA QAYTA TAYYORLASHFAKULTETINING REYTING TIZIMI

MALAKA OShIRISHKURSI TINGLOVCHILARI JAMI 100 BALLIK TIZIMDA QUYIDAGI MEZONLAR ASOSIDA BAHOLANADI

Har bir tinglovchi chiqish test sinovini topshiradi.Test sinovi yakuni bo’yicha tinglovchilar jami100 ballik sistemada minimal  71 balldan yuqori to’plashlari shart.

Tinglovchilarning malaka ishlarini taqrizlash va himoyasi quyidagi mezonlar asosida baholanadi.

Quyidagi bandlarning har biri bo’yicha ko’rsatilgan tadbirlr, talablar to’liq bajarilganligi o’z tasdig’ini topgan taqdirda, shu bandlar bo’yicha ko’rsatilgan eng yuqori ballar bilan baholanishi mumkin (aks holda esa ushbu bandlarda talablarga qanchalik javob berishni hisobga olgan holda ko’rsatilgan eng yuqori ballardan kamaytirilishi lozim).

  1. Mavzu qisqa, aniq, mantiqiy shakillantirilgan  -2 balgacha.
  2. Reja to’liq va aniq tuzilgan, har bir sarlovhaning matnda qaysi betdan boshlanishi ko’rsatilgan -5 balgacha.
  3. Kirish so’zi yozilgan ishlar ahvoli, muallif hal qilinmoqchi bo’lgan masalalar ko’rsatib o’tilgan 10 balgacha.
  4. Matnda sarlovhalar o’z joyiga qo’yilgan va har bir sarlovhada tegishli mavzu yetarlicha ochib berilgan – 15 balgacha
  5. Muallifning tajribasi yetarlicha va ishonarli yoritilgan – 10 balgacha
  6. Xulosa qismi mavzu bo’yicha muallif o’rgangan adabiyotlar va ish tajribalar tahlili asosida xulosa va uning kelgusida bajarmoqchi bo’lgan ishlari loyihasi aks ettirilgan 5 balgacha
  7. Adabiyotlar ro’yxati tuzilgan va adabiyotlar to’g’ri tanlangan – 3  balgacha
  8. Ushbu mavzuni tanlash sababi va maqsadini asoslab berishi – 5 balgacha.
  9. Ushbu mavzu bo’yicha muallif amalga oshirgan yangiliklar borligi va ularning amalda qanchalik ahamiyatga ega ekanligini tushuntirib berish – 15 balgacha
  10. Xulosalarni to’g’riligi, asosligini isbotlay olish  – 15 balgacha
  11. Muallifning kelgusidagi bajarmoqchi bo’lgan ishlari loyihasining sifati va amaliy ahamiyati – 15 balgacha

Malaka ishiga 1-11- bandlar bo’yicha yakuniy jami 100 balgacha baholanadi.Tinglovchi minimal malaka ishi taqdimotida 71 balldan yuqori to’plashi zarur.

Shuningdek, o’quv rejasiga asosan “Ko’chma” va “Tajriba almashish” mashg’ulotlari eng namunali, ilg’or pedagogik tajribaga ega bo’lgan tayanch ta’lim muassasalarida, jumladan, Jizzax davlat pedagogika instituti qoshidagi 1-sonli “Sayiljoyi”va 2-sonli, Jizzax politexnika instituti qoshidagi 1-sonli akademik liseylarhamda Jizzax tibbiyot, pedagogika, transport, aloqa kasb-hunar, yengil sanoat, olimpiya zahiralari, iqtisodiyot va xizmat ko’rsatishkollejlarida o’tkazish uchun o’zaro hamkorlik shartnomalari tuzilgan.

      Fakul’tetda ilmiy-tadqiqot ishlari yo’lga qo’yilgan bo’lib, dars beruvchi soatbay professor-o’qituvchilarning ilmiy-tadqiqot ishlari natijalari bo’yicha ularni Xalqaro, Respublika, viloyat va institut miqyosida o’tkazilganilmiy-nazariy konferensiya, seminarlar va pedagogik o’qishlarda faol qatnashib kelmoqdalar.

Malaka oshirish tinglovchilari bilan muntazam ravishda viloyat o’rta maxsus, kasb-hunar ta’limi boshqarmasining ma’sul xodimining suhbati, viloyatdagi yozuvchi va shoirlar, O’zbekiston qahramonlari, taniqli sportchilar bilan ijodiy uchrashuvlar hamda viloyatdagi tarixiy muzeylarga sayohatlar, sport musobaqalari o’tkazib boriladi.

      Kelgusida fakul’tetda viloyatdagi o’rta maxsus, kasb-hunar ta’limi muassasalarining barcha umumta’lim fanlari o’qituvchilari uchun amaliy seminar-kengashlari, davra suhbatlarini tashkil etish va uni o’tkazishnirejalashtirgan. Bundan tashqari o’quv xonalarini zamonaviy talab darajasida jihozlashni va malaka oshirish tinglovchilarining malaka oshirishdan keyingi ish faoliyatlarini o’rganishni o’z oldiga maqsad qilib olgan.

Ko'rishlar soni(158)